Friday, November 7, 2008

sekolah@mmu kedah 2008

hye kawan2!
semua orang da update blog.. now it's my turn to update mine.. :)
baru2 ni saya dan kwn2 join program sek@mmu.. before this saya da penah join sek@mmu perak.. kali ni dorang wat kat kedah puler..
sek@mmu kedah ni wat kat sek men keb mergong..
program ni berlangsung selama 3 hari 2 malam...
sebelum bertolak ke kedah.. kitorang wat ice breaking antara komiti2 n TOT so that takdelaa kitorang gelabah kalau adik2 kat sana tnya nanti..
ok ice breaking n TOT tu wat pada 27 n 28 hb 10 aritu..
then 29 mlm bertolak ke kedah.. smpai je kat kedah kitorg singgah solat subuh dan bersiap2 di masjid Zahir loq stuck..
TOT

B4 bertolak

30/10/2008


.othapam.

lepas da bersiap2 kami pun berkumpul semula di dlm bus dan bertolak ke kedai mamak berdekatan tuk breakfast.. saya duduk satu meja bersama doory, dynat, nad jern, intan n ella...
kitorang order roti canai, roti telor, teh tarik.. etc..etc.. othapam je takde.. hahaha..
then, smpai je kat smk mergong ni kami disambut baik oleh cikgu2 sekolah tu.. tapi kitorang takleh masuk hostel lagi sbb adik2 tu tak balik lagi.. so, ktorg keluarkan brg je dulu n letakkan brg kat operation room n bilik rehat.. best gak ar sekolah tu.. besaq2!
lebih kurang kol 10.45 camtu maka bermula laa opening ceremony kitorg..
then kol 2.30 br laa kitorg wat first ldk dan kelas it..etc..etc.. kalo kat perak dulu aku partner ngan erol.. kali ni aku berpartner pulak ngan den.. kumpulan saya terdiri daripada man, den, izzat,ikmal, fira, fiza n ju..

.opening ceremony.
31/10/2008
pagi2 pas subuh budak2 da kena berkumpul kat dataran.. maka bermulaa laa acara senaman pagi.. pas senaman pg.. kitorg pun men gem.. "bertunang kawen cerai".. klakar sungguh acaranye.. seb bek sorang daripada adik saya menang gem ni.. congrats fira! hehehe.. pastu dorg pun makan pagi, ldk,kelas it segala.. then petang tu aktiviti explorace diadakan.. pergh.. berselerak dak2 tu cr checkpoint.. haha.. then mlm tu ada mlm kebudayaan.. pas mlm kebudayaan adalaa aktiviti graf kehidupan.. time ni laa br kite btol2 kenal adik2 kite dan betapa bersyukurnya kite hidup dlm keadaan skrg ini bile mengetahui ada org yg lebih byk masalahnye dr kite...
.tunang kawen cerai.

1/11/2008
ok.. pagi tu as usual senaman pg.. makan pagi.. then ada kelas it.. adik2 ni kena wat projek.. dorg kena aplikasikan apa yg dorg da blaja on this day... then ada ceramah dr wakil INTAN. then ada closing ceremony.. aku n dila jadi mc.. hahaha.. tergagap2.. (sorry ye incik omar).. saya sgt happy hari tu sbb group saya n den menang hadiah keseluruhan.. wah! sgt berbangga ngan adik2! congrats2!! korg mmg best!
petang tu kitorg pun balik n tros bertolak ke kangar.. menetap kat homestay situ satu mlm.. mlm ni wat bbq n mkn bihun.. then men gem segala..



.kumpulan 4.

.bergmba kenangan sblm balik.

2/11/2008
pas subuh sume pon bersiap2..then pg tu kitorg pon bertolak ke padang besar.. tak dpt nak gmbrkan mcm mana excitednye saya nak g pdg besar tu.. almaklumlaa first tyme pegi.. hehe.. smpai je sana kitorg pon beli mcm2.. time kasih kepada incik hazim kerana tolong mengangkat brg n teman saya sopping.. hahaha.. mcm nak giler tgk bear n ptg2 mulah2 kat sana.. haiyaa...
then, pukul 1.30 sume berkumpul semula kat bus.. before blk kL, kitorg sggh alor setar dulu dan mkn di kedai kak jie.. sedap woo nasi ayam n orange jus yg dihidangkan.. thank u kak jie n family!then kitorg pun blk ke kl..

.saloma homestay.

perasaan saya sepanjang program ialah sgt happy.. dapat berkenalan ngan kwn2 baru yang sengal n best n dapat adik2 yg sgt best! peace! (",)





4 comments:

RumahLuli said...

Salam kenal aku dari indonesia
enak sekali kelihatannya disana . . . malaysia?
jadi teringat masa kuliah dulu ;)

sabirin alimin said...

blog sapa ni ek.. mcm kenal je.. ehehehhe

shidaroslin said...

fairytale.. salam kenal..

abg sab.. saya br je kenal neh.. peace!

nuruldoory said...

eloo..enak bangat ye kehiduan anda di mesia..boleh ngak kiranya saya tahu di mana ya gamba2 di ambil..cantek sekali..:P