Sunday, March 1, 2009

.26/2 - 1/3.


khamis - 26/2

bangun seawal 6 pagi dan bersiap-siap pulang ke rumah.. wah! nyaman sungguh udara pagi !
saya pulang dengan menaiki erl. thanks to incik emie di atas pertolongan beliau menghantar saya ke stesen! :) sampai di stesen putra wangsa maju lebih kurang pukul 7.30pg. ibu jemput dari stesen dan seterusnya kami breakfast di kedai mamak sambil menunggu kereta yang dihantar cuci di kedai berhampiran. kemudian kami pun pulang ke rumah. sempat jugala saya take a nap kan.. around 12 baru kami (me, ibu n ayah) bertolak ke bukit mertajam. on the way ke bukit mertajam, kami stop di 2 perhentian. first dekat tapah, tapi tu berhenti untuk minum sahaja.. then, kami berhenti di bukit gantang untuk makan. oleh itu saya ingin mengosyorkan anda-anda yang hendak ke utara supaya berhenti di hentian bukit gantang. sebab hentian tu memang best. makanan di kedai anugerah tu pun sedap. pastu banyak kedai buah-buahan. :D selepas makan, kami pun teruskan perjalanan ke bukit mertajam. alhamdulillah, kesihatan ayah sangat baik hari itu and he drove the car all the way :)
kami sampai di bukit mertajam dalam pukul 5 petang. sampai agak lewat kerana banyak sangat hentian tu.. hehe.. sangat seronok dapat balik ke bukit mertajam setelah sekian lama tak pulang ke kampung. dapat ziarah atuk dan nenek. nampak atuk macam gagah sikit dah hari itu. petang tu pula, nak dijadikan cerita aku berkenalan dengan seorang tukang urut. so, my parent minta di tolong tengokkan kaki aku yang dah berbulan-bulan sakit ini. adoyai! sakitnye tak terhinga.. rasa macam nak merangkak keluar bilik dah.. tapi kaki ki di pegang kuat oleh mak cik tu. alhamdulillah, kaki aku agak ringan selepas diurut(tapi dah sakit balik dah sekarang ni). mak cik tu suruh datang urut sekurang-kurangnya 3 kali tapi disebabkan esoknya kami bercadang balik awal sebab ayah dan ibu ada urusan lain, so, nampaknya tiada rezeki laa untuk urut lagi esoknya. tapi ayah ada kata nak pergi lagi dalam masa terdekat.malam itu ada bacaan yasin. ibu and ayah pergi join baca yasin kat kelas latihan belakang rumah atuk, while me, atuk and nenek duduk dekat rumah. kami tengok cerita antu melayu kat tv3 tu.. apa ntah namanye.. tak hengat tapi tajuk citer tu malam tu is santau.. isk3! banyak betol ilmu orang melayu ni.. ada yang baik dan ada yang buruk.. tapi ingat ye adik2, santau ni yang buruk.. jangan ikut okey! nanti makan diri sendiri..
esoknya, kami pun balik ke kuala lumpur.

.kami.


jumaat - 27/2
kami sampai di kuala lumpur lebih kurang pukul 4.15 petang. ibu terus ke rumah pak long for abg os weds meeting. then, saya hantar ayah ke rumah dan terus drive ke cyberjaya ditemani my besties amalina. kami ke sana untuk mengambil barang. really have a great time with her.. then, kami pulang semula ke kuala lumpur dan sampai dalam pukul 8.30 malam. malam tu pula, kami ke jalan kent. after that, we all lepak mapley (ni cam aktiviti keluarga gaklaa..). then, kitorang pun balik and tido..

cik amalina


sabtu - 28/2
hari sabtu ni tak buat apa2 sangat. cuma malam tu saya ke rumah nenek amalina untuk tahlil arwah, ibu and ayah pula ada their own program that nite.

ahad - 1/3
abang os's wedding at dewan perdana felda.. sangat happy sebab selalunya bila time2 camni dapat gather balik sepupu sepapat yang dah lama sangat tak jumpa.. kak intan and safiq je takde sebab diorang tak bole balik. tapi takpe u guys! good luck with the program k! ;)
kak dya and abang os memang sangat sweet malam tu. speech zura and abang rakesh pun sangat mengharukan..

the roslin's + the ogy's +the zainol's + the normi's

.mulut muncong!.

.peace!.

.teropong!.

.tutop telinga!.

.zura.yeya.me. :)




p/s: sanggup ponteng kelas untuk ikut ke bm!

2 comments:

Anonymous said...

wahhh... meriahnya weekend kamu... erk... sempat beli kaya yang sedap itu tak? hehehe...

shidaroslin said...

of cos!
o berjaya habiskan satu bekas.. haha!
:D