Thursday, September 15, 2011

Raya mood lagi..

Morning! pagi betul bangun kan? oh no no no.. actually i just reached home at 3.30 am from malacca. ada apa di melaka? ada open house PSSCM cawangan Melaka :) 
best woo! rendang ayam is the best! oh laksa pon sedap! nasi impit dia lembut.. haa! satay pon.. isk3.. suma laa sedapnya.. thanks cawangan melaka sebab jemput ayah saya sekeluarga.. dapatlaa saya beraya juga dan merasai masakan yang enak enak itu.. 

Open house cawangan melaka ini juga ada menjemput anak anak yatim dari sk and smk Durian Tunggal.. aduhai.. tiba tiba hati rasa syahdu tengok dorang.. beratur ramai ramai amik duit raya.. ada sorang tu comel sangat budaknya.. kecik sangat lagi.. cantik pula tu.. aku terpandang dia lantas dia memberikan aku satu senyuman yg plg sweet penah aku tgk .. terus bergenang air mata aku.. sobs.. terus aku flashback perangai aku yg kuat melawan cakap ibu and ayah dan berasa amat amat amat bersyukur sebab ibu bapa aku sentiasa ada bersama.. huhu.. masih teringat muka budak yang sweet tu.. kecik sangat ingat drjah 2 rupanya dah drjah 5.. uwaaa.. rasa nak teriak lagi ni..ok da tot enuff!

balik je dari melaka, ibu and ayah dah ngantok sangat.. sian ibu, da ar dia drive masa pergi, so i took the challenge to drive the car. demi ibu and ayah terchenta tp apakan daya. aku hanya mampu drive sampai ke soromban jo.. dah ngantok da.. hampeh nya anak.. huhu.. sorry.. so, benti kat rnr.. ibu kata dia leh drive lagi.. ayah tak leh drive sebab cataract kat mata kiri lom operate lagi.. bahaya kalo drive memlm ni..so, ibu laa teruskan perjalanan... so, smpai je umah inilaa jadinya! aku jadi segar bugar!. kebetulan ramai pula onlinenya..

so MOTS : hargailah and berbuat baiklah kepada ibu bapa selagi hayat dikandung badan.

oh one more thing that i learned masa majlis tadi..
satu rangkap pantun dari ucapan pak cik sham :

"kalau ada jarum yang patah
jangan disimpan di dalam peti,
kalau ada silap dan salah
jangan disimpan di dalam hati"

kejayaan paling besar dalam bulan puasa ialah memaafkan kesilapan orang lain.. 
oh dan kita ni pun kena sedau diri yang kita juga pastinya pernah melakukan kesalahan sama ada sengaja atau tidak.. huuu!~ sobs sobs.. oleh itu marilah kita bermaaf2an masa hari raya ni..

oh! looking forward for another 2 open hses this weekend..

cest fini! :) 

No comments: