Wednesday, December 31, 2008

vacation ke melaka!

pada ari ahad yang lepas bersamaan 28/12/2008, my family n I ( cheeehh nak speaking gak tuh! hak tuii!) gi not so call holiday sangat laa sbb kitorang gi melaka ni ada program silat iaitu "HARI TENAGA PENGAJAR". walaupun saya ni bukanlah ahli tenaga pengajar yer, tapi atas kehendak bapa saya yer, jadi saya turutkan jua kehendaknye yerr.. program tu diadakan di IKBN,Alor Gajah walaupun sebenarnye IKBN tu sebenarnya terletak kat Tanah Merah... isk2..
kitorang bertolak dari KL after asar, around 5.20 ptg.. pastu ada sedikit jam di higgway nogori 9.. then smpi kat IKBN tu nak doket2 kol 7.00 laaa jugak..


.2 bradik yg xde kilije.

err.. kitorg menginap kat UNGGAS.. nama je unggas k, tp xde unggas pon. nice jugaklaa tempat penginapan tu.. mlm tu g lepak2 jap kat kantin IKBN tu sambil tgk bola.. LIVERPOOL vs NEW CASTLE.. 5-1 OK! hahaha.. then, nak doket2 kol 9 kitorg pun cau cin cau ke unggas balik..
pastu ayah n adik lepak kat lobby.. so, tgglla daku n ibu di bilik sambil menonton 1 litre of tears.. within that time adalaa adik n ayah masuk keluar bilik. then within that time juga, aku ada ajak adik gi teman amik brg kat kereta. masa tu aku br je pas mandi.. aku ajak adik gi kereta. masa aku buka je pintu bilik tu, guess wut?? sape di luar sana?? incik yang aku marah2 dan ada cerita kat blog pada 23/10/08 tu ada kat luar bilik aku rupanye.. isk2.. aku senyum je kat dia.. pastu, aku leh lak g tegur dia dulu kan? argghh! ngokngekmarangkerapukepuntemarangsekeper tol laa.. pastu, abis je amik brg kat kete, aku pun msk bilik blk.. then sambung tgk citer jepun tu ngan ibu.. pastu ajak ibu tgk "beli laa boat" sedikit promosi yer.. pada sape2 yg blom tgk, sila2laa lawati utube yer.. and search "beli la boat" dan selamat menonton.. haha! ok, after that, tido..




.breakfast tyme!.

keesokkan pg nyer.. aku hengatkan semua org kena pegi breakfast kol 7 pg.. so, after subuh tu, takdelaa aku tido.. aku yg bersemangat ni gi mandi2 siap2.. ngoper2nye.. penyelia2 je yg kena pegi dulu, sebab dorg ada meeting.. haha.. apa lg.. tido blk laa.. tp!! yg aku bengangnyer, aku xleh tido pulak.. adoyai.. kol 9 tu, aku, ibu n adik pon gi ler breakfast kat kantin ikbn tu.. sedikit promosi lagi yer.. makanan di kantin itu sangat sedap! kitorg jumpa ramailaa kenalan yang da lama tak jumpa. kak mummy, kak apop, pak long mat, pak jang, cik ani, cik yam, arip, kimi.. etc..etc.. agak best laa.. then, pagi tu ada sesi bergambar tuk setiap jurulatih.aku yang bukan jurulatih ni pon nyebok2 gak.. haha.. tapi yg sodehnyo amik gmbo gne cam sendiri.. haha.. takpe2 yg pntg seronok..


.masa amik gamba!.

tot tet tot tet.. tibalaa masa utk mkn tghari a.k.a lunch.. kat sana, ktorg mkn berhidang woo.. sodap2.. sekali lagi promoi yer.. mknan di kantin ikbn mmg sedapp! kitorg mkn nasi putih pastu dia ada hidang masak asam podeh.. ada gulai daging n pisang pastu ulam2 ulaman.. pastu ada laa 2 3 lauk lg.. pastu ms kitorg br nak start mkn dtg laa mat dan ngan mamat yg aku jumpa mlm td tu.. grr.. dia ada skali.. dia nye mood cam baik gilerr kot.. asyik borak2 siap kaco2 aku lg.. grrr.. aku lak cam ske plak kan.. cam bespren lak lyn dia..adoyai.. kdg2 aku cam berdoa tuk dpt sign nape kdg2 dia cam bersikap pelik n mcm xmo kwn ngan aku, tp bila ada certain time cam baik gilerrr.. haihh..
.alololo.. sian ayah ponet..

isk2.. then pastu abes mkn tghari adalaa wat bacaan yasin sempena maal hijrah. then ptg tu br laa smbutan hari tenaga pengajar.. aku x join malah blk ke unggas dan smbg tidoo.. hahaha..
then malam tu kami pon anta adik dulu bukit beruang.. then ayah,ibu n abg adri antar aku ke cyber.. sampai je cyber, blk je bilik, tgk2 takde org.. dorg sume gi library.. uwaa... dah start study muddy! aku plak masih lg tiada kesedaran tuk study.. waduh2!


  • selamat maal hijrah kepada semua muslimin dan muslimat :)




p/s: thanks so much abg adri sbb tolong drive kete balik.. without u agaknye kitorg tido kat highway dulu kot.. hehe.. :)

No comments: